Pečení mučení

Pečení cukroví mám spojené ponejvíc s mojí babičkou. Tam mě to moc bavilo.

Co jsem vdaná a mám děti, tak se do pečení zrovna neženu. Ale že prý děti to baví, tak hurá plivnout do dlaní a dát se do toho.
Těsto na linecké jsem koupila na trzích. Kupodivu mi přišlo málo sladké. Ale celkem pěkně se z něj vykrajovalo, Meluzíně to šlo. I když teda ji to nebaví na dlouho. Ještěže těsta nebylo moc.

Pak jsem si vzpomněla, že jsme doma dělávali tmavé linecké a babička taky. Na to jsem si zadělala sama, pěkně z másla. Ve chvíli, kdy jsem hnětla těsto (pěkně růčo fůčo, žádného robota nevedu) mi padlo oko na kakao. No, v pytlíku ho bylo dost, v těstu nic. Takže přisypávat. Nakonec jsem neměla tmavé linecké, ale mramorované. Aaaale co, beztak se to jen sní.

Perníčky jsem pekla poprvé u kamarádky minulý čtvrtek. Tedy u kamarádky Meluzíní. :-) Nakonec jsem si vzala recept, že to teda taky zkusím. U nás se perníčky nikdy nedělaly a mně nijak nechyběly. Doba taky pokročila, takže zakoupím na ozdobení tubu. Pokud seženu, ve třech obchodech vyprodáno. Při nejhorším se budu matlat s domácí bílkovou polevou, kteroužto nevím, do čeho dám.

Dnes tedy perníčky, tmavé linecké a taky medové kuličky. Ty doporučovaly holky na fb. Těsta na perníčky jsem udělala půlku, nevím proč mě to nenapadlo taky u toho medového na kuličky. Uaaaaaaa. 90 kuliček.

Meluzína vykrajovala perníčky, linecké už ne, to přišla jen ochutnat. Maminka Meluzíní kamarádky byla v šoku, když jsem jí řekla, co jsem se jako dítě najedla syrového těsta, ona to prý nikdy nejedla. :-) A to já si zase žaludek zapráskám. :-)

Chybí mi krabičky na cukroví. Fikaně jsme od bot vyhodili, naposled dneska od mých nových bot. Človek to dobu skladuje, pak naštvaně vyhodí, že k čemu to bude a nakonec zjistí, že by se to jako hodilo.

Čeká mě ještě kokosové těsto do lisu a finíto. Na krabici výborného cukroví si počkám, napeče tchyně.

Meluzína neustále toužila po vánoční výzdobě. Sehnala jsem tedy pár vloček a soby na okno v KiK. Sněhuláčky a stromky neměli. Nakonec jsem moc pěkné vločky a stromky sehnala v papírnictví. Za příšerných 96Káčé. Ovšem co je 96Káčé oproti venkovním barevným světýlkům. Dnešních 750Kč budu rozdýchávat dlouho, ale jedlička na balkoně je moc pěkná a září do dáli. Aby ne, 150 LED světýlek.
Foto je z mobilu, lepší bohužel nemám.

Komentáře