ZOO Jihlava

V sobotu bylo krásné počasí, žel BE měl naplánovaný běh, takže den byl takový rozkouskovaný a vyrazit se nikam dál nedalo. Inu napadlo mě, že si uděláme výlet v neděli, počasí určitě bude podobné.

Dá se říct, že i bylo. Dle předpovědi mělo v Jihlavě spadnout 0,1mm srážek někdy kolem 14h (bylo půl druhé, když sprchlo :-)).

Takže mě napadla ZOO. Meluzína toužila po pražské, což by tak na kilometry asi vyšlo stejně, žel do té je horší cesta, pro nás nepražáky. Aneb někde níže je výlet do pražské ZOO popsaný.

Vyjeli jsme těsně před devátou hodinou. Mojik spokojeně usnul, Meluzína spokojeně mlela, Mumím spokojeně pozoroval auta proti nám. Cesta uběhla bez potíží. Pominu několik šílenců, co předjíždí tři čtyři auta, aniž by tušili, co je za horizontem.

V Jihlavě bylo poněkud větrno, zataženo. Nechala jsem tedy slunkobrýle v autě a už za 15 minut jsem toho litovala. Nad ZOO se totiž krásně vyčasilo, modré nebe s bílými mráčky, slunce. Prostě paráda.

Děti brzy uviděly hřiště a zmizely tam. Pohrály si a pak jsem jim oznámila, že jsme v ZOO, jdem se dívat na zvířata a jestli si chtěly hrát na hřišti, mohli jsme všichni zůstat doma. Zrovna bylo 11h a začínala ukázka ptáků. Nad námi poletovaly sovy. Jedna si pak sedla i k dětem na lavičku. Bylo to prima. Škoda jen, že ty  moje ratolesti nevydrží deset minut dřepět na zadku.

Pokračovali jsme dál. Jukli jsme na hrošíka, na tuleně, zahlédli jsme i dva pěkné tygry a servala. Meluzínu samozřejmě nejvíc zaujal tuleň ve vodě a taky kašna kousek od kamenné želvy. Mumína rozhodně kašna nezaujala.

Malé zastavení na oběd. Nu, proč na výletě nehřešit, takže dvě malá eMka měla hranolky a my s BE hranolky a smažák.

Pokračování směr hřiště. Meluzíně jsem zatrhla obří nerezový tobogán. Jednak starost o její bezpečnost, druhak si živě vzpomínám na svůj nepříjemný pocit a strach, když jsem s ní jela loni v létě. Naštěstí si našla jinou zábavu a lezla po lanech.

Potom ke kozám, oběma dětem se moc líbily. Jsem ráda, že tentokrát s nimi ke kozám šel BE. :-) Mají tam hloupý vlez. To takový vlez v ZOO Hluboká, to je jiná káva (a lepší).

Tady v Matongu jsme se zastavili na kávu a já na kojení Mojíka. Samozřejmě část mléka vyblil (jinak se to napsat nedá) a pak nechtěl pospávat v kočárku, čili jsem vytáhla záchranu v podobě šátku a hned byl klid. Pozvracený už byl, takže mě a šátek ušetřil. Ještě se vlastně před spánkem v šátku podíval na lemury a lemuři na něj.

Další kroky vedly kolem ostrůvku tmavých lemurů, taky kolem kapybar a zase jsme chvíli zakotvili u opic. Dále pak levhart, panda červená, kterou první viděla Meluzína a každému pak ukazovala, kam se má dívat. Ještě cesta k morčatům a pak pomalu k tuleňům, obchůdku s plyšáky (mají tam oooooobřího tygra za 7250Kč).

Ještě zmrzlina, slunce svítilo, tak jsem tedy povolila a dala si i sama. A pak už pomaloučku do kopce a k východu.
Spokojený Mojík prospal i přesun do autosedačky.

Jako obvykle jsme trochu zabloudili, ale tentokrát se to hodilo, páč se před námi vynořil chrám konzumu a já na parkovišti mohla nakojit Mojíka. Pak už jsme se donavigovala na správnou křižovatku a hurá domů.

Mojík i Mumín cestu prospali téměř celou, Meluzína část.

Byl to prima výlet.


 Tak to je ten tygr plyšový a pekelně drahý.

Komentáře