V Praze

Po dlouhé době jsem mohla vyrazit pryč a dokonce na noc!

V sobotu po poledni jsem se vypravila busem na nádraží, zakoupila jízdenku do žlutovlaku a šla čekat na spoj.

Žlutovlak dorazil, nasedla jsem, dostala svoji vodu a vyrazilo se.
Stevard se mě ptal, zda mu můžu ukázat občanský průkaz nebo nějakou průkazku. Překvapeně jsem zírala a ptala se, zda nestačí jízdenka. Jízdenku si vzal, díval se na ni, díval se do svého tabletu a poznamenal, že jízdenka na místo sedí, ale v systému je napsáno senior. Tož jsem byla poněkud uražena, tssss. Přitom na jízdence bylo napsáno "dospělý." No nic, tak jedem.

Popojeli jsme pár kilometrů a zůstali stát. Velká ručička na hodinkách se nemilosrdně posunovala a vlak stál a stál. Po 35 minutách se ozval hlas, že náš vlak je aktuálně o 60 minut opožděn z důvodu požáru na lokomotivě vlaku někde před námi. Doteď jsem přesvědčená, že se spletl, páč zpoždění bylo 30 minut. Každopádně hned po hlášení jsme se rozjeli. Ještě v průběhu cesty jsem se dozvěděla, že v Přelouči hořela lokomotiva.

Uvítání v Praze s mým bývalým přítelem a současným kamarádem. :-) Věděla jsem jen, že se máme dostat na Staroměstské náměstí. V restauraci se tvářili, že o rezervaci nevědí, nakonec nás tam našli.

V Ambiente jsem byla poprvé. Zajímavá zkušenost, maso mi chutnalo a říkala jsem si, že to by bylo něco pro paleo strávníky. Tato restaurace se jmenovala Ambiente Brasiliero. Ochunala jsem taky sushi. Desert jsem chtěla tiramisu a obsluhující se mi přišel omluvit, že to nemají, tak jsem si dala něco jiného. Na obrovském talíři trojúhelníček zákusku a kousek od něj nadekorované tři maliny. Tento pohledný desertík stál 145Káčé. No byla jsem zvána, tak jsem jen zamrkala a dokousala to třetí sousto (víc to nebylo).

Nacpaní jsme se vydali na cestu do Nuslí. Tak pěkná hodinová procházka kolem kolon aut. Oba jsme si povzdychli nad tím, že opravdu  neumíme chodit pomalu. Vždycky jsme chodili rychle, teď nás ovšem netlačil čas a stejně jsme na místo oslavy narozenin našeho kamaráda dorazili o hodinu dřív. Půl hodiny jsme se snažili courat, posedávali jsme na lavičce a kolem 18:40 jsme si šli sednout do restaurace. Byli jsme tam první, oslavenec dorazil 10 minut po nás.

Sešlo se hodně lidí, co jsem znala, i nějaké, co jsem neznala, ale celou dobu jsem se bavila, hodně smála, dokonce i pivo popila.

Před půlnocí jsme vyrazili směr metro já, kamarádka, jeden eM a druhý eM. :-) EMkové se od nás odpojili druhou zastávku metra, my dvě jsme pokračovaly směr Bohnice.

Měla jsem rozestlaný gauč a po jedné hodině ranní jsem zalehla.

Budíček kolem 9 ráno, docela jsem se i vyspala. Pokec, okouknutí fotografií, dále s kamarádkou do obchoďáku a pak už dopravit se na nádraží a domů. Cesta proběhla hladce a dvě hodiny po poledni jsem byla zase doma.



Komentáře