Zatepleno

Blíží se konec října, tedy konec plánovaného zateplení domu. A je hotovo. Třikrát hurá. I když...

12.8. začali pánové stavět lešení kolem domu a celkem rychle obalili tři části baráku polystyrenem. Z důvěryhodného zdroje jsem věděla, že tu makají najednou dvě party, tak to jde rychle. Za čas byla jedna parta odvelena a práce se poněkud zpomalily. Nejhorší pro mě bylo svícení i za celkem pěkného slunečného dne, protože přes lešení byla natažená modrá plachta. Říkala jsem tomu modrá tma.

Děti měly výbornou zábavu, když pánové pracovali na balkoně. Pokaždé nalepené na dveřích a sledovaly. Hlásily mi každý krok a pohyb pánů. "Mamíííííí, pán mi zamával. Mamííííí, pán mi řekl ahoj." Občas jsem si říkala, jestli to těm chlapům nevadí, ale tyhle hlášky mi to vyvracely.
Případně ještě okamžité hlášení, že "mamíííí, prošel pán."

No a teď je klid. Lešení sundali úterý. Byla jsem ráda, že konečně mi nebude chodit nikdo za okny a nebudu muset poslouchat zajímavý slovník, kterým pánové oplývali.

Když jsem vyšla na balkon a sledovala poslední zbytky lešení na druhém konci domu, tak mi najednou bylo smutno. Připadala jsem si jako cvok. Prostě jsem si za ty dva měsíce zase zvykla, že je tu rušno. Hluk jako takový mi nevadil, nebylo to tak hrozné a najednou klid.

Barák září novotou, nakonec jsem si zvykla i na tu barvu (původně soused říkal o hnědé, fasáda je něco jako losos namletý se lžičkou kávy), zábradlí nové (několik balkonů včetně našeho s křivou tyčkou), balkon tedy menší, ale s dlažbou (bude se mi lépe udržovat).
Teď už jsem jen zvědavá na ty úspory. :-)

Komentáře